چگونه در دوران کرونایی فروش آنلاین موفق داشته باشیم؟

چگونه در دوران کرونایی فروش آنلاین موفق داشته باشیم؟

زمان انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۲۰:۵۵

از زمان شیوع کووید-۱۹، بسیاری از مشاغل سراسر جهان مجبور شده‌اند که فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند و خرید حضوری را به خرید آنلاین تبدیل کنند. درنتیجه اقدامات خانه‌نشینی، برندهای تجاری نیاز داشتند تا باوجود شرایط دشوار، راهی برای رهایی از این مشکل بیابند و ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند.

به گزارش اخبار خوب، در بحران اخیر، افراد مجبور شدند عادات روزانه خود را تغییر دهند و این مورد تاثیر مستقیمی در نحوه خرید کالاها و خدمات داشته است. این واقعیت که بازاریابی آنلاین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، جدید نیست، اما مصرف‌کنندگان با دسترسی محدود به فروشگاه‌ها برای خرید حضوری کالاها و محدودیت‌های بیشتر از سوی دولت، این روند را به‌طور قابل‌توجهی تسریع کردند.

به همین منظور، برای هر برند که مایل به برقراری ارتباط با مشتریان موجود و بالقوه خود بوده و اطمینان از ماندن در صحنه رقابتی با دیگران در شرایط بحرانی و فراتر از آن، خرید آنلاین از همیشه مهمتر شده است.

کانال‌های بازاریابی مناسب را انتخاب کنید

انتخاب کانال‌های مناسب بازاریابی نه‌تنها برای رسیدن به مخاطب هدف و پاسخ به سوالات آنان بلکه برای برقراری ارتباط به‌صورت شخصی ضروری است. استفاده از رسانه و میزان محتوای استفاه شده طی چند ماه گذشته افزایش‌یافته است و برندها به روش‌های مختلفی  یا با تبلیغ بیشتر در سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، از طریق محتوای اصلی یا تبلیغات حمایت‌شده، به این روندها واکنش نشان دادند.

بااین‌حال، با توجه به وسعت انتخاب در مورد کانال‌هایی که برای بازاریابی در دسترس هستند، داشتن یک راهبرد یکپارچه مهم است. به‌روز بودن دائم کانال‌هایی که مخاطبان در آن فعال هستند در کنار به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسیار ارزشمند، بهترین رویکرد است.

در زمان‌های پر چالش، برندها باید سازگاری اطلاعات خود را در اولویت قرار دهند. به‌عنوان‌مثال، پیشنهادهای تبلیغاتی و کمپین‌های فصلی در زمان بحران، ارائه اطلاعات در مورد اقداماتی که شرکت برای پاسخ به وضعیت چالش‌برانگیز انجام داده و هرگونه منابع مفیدی که ممکن است به مشتریان و عموم کمک کند، ضروری است.

این موضوع در ماه‌های اخیر مشاهده‌شده و مطمئنا در شرایط بحران نیز اتفاق می‌افتد و نیاز به شفافیت بیشتر از سوی مشاغل و سطح صداقت بالاتر در مواد ارتباطی وجود دارد، زیرا مصرف‌کنندگان اکنون نسبت به پیام‌های بازاریابی سطحی یا فرصت‌طلب حساس‌تر شدند.

همگام با جامعه باشید

برندها براساس خرید مصرف‌کنندگان شناخته و انتخاب می‌شوند، بنابراین شیوه‌های رفتار شرکت‌ها در هنگام بحران تاثیر زیادی بر شهرت آنها می‌گذارد و در شکل‌گیری تصویر برند سهیم خواهند بود. همبستگی با اجتماع و ابتکارات اصلی شرکت در مسوولیت‌های اجتماعی (CSR) باعث ایجاد اعتماد و وفاداری با مخاطبان می‌شود.

طی بحران  کووید-۱۹ ، بسیاری از برندها با درگیر شدن در ابتکارات مسوولانه اجتماعی  با جوامع محلی خود همکاری کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، برندهای مشهور مد و زیبایی با تولید ماسک صورت یا ضدعفونی‌کننده دست و اهداء آنها به بیماران و کارمندان پزشکی، ماهیت تجارت خود را تغییر داده‌اند.

این‌گونه ابتکارات عملکرد همبستگی در جامعه را نشان می‌دهد و بیان می‌کنند که مشاغل چگونه به بحران واکنش نشان می‌دهند و از منابع خود به‌طور موثر استفاده می‌کنند. با تطبیق رویکرد خود، برندها نه‌تنها به جامعه کمک می‌کنند، بلکه به‌نوبه خود منجر به دیده شدن آنها به صورت آنلاین نیز می‌شود.

تعادل مهم است

باوجود افزایش اهمیت حضور آنلاین، برندها باید این کار را با روشی حساس انجام دهند. مطمئنا برندها به دلیل اینکه نیاز دارند تجارت خود را حفظ کنند، به تبلیغات خود ادامه می‌دهند، اما تلاش‌های بازاریابی آنها باید در مواقع بحرانی از فروش تهاجمی یا تاکتیک‌های بیش‌ازحد تبلیغی فاصله بگیرد.

حفظ یک رویکرد متعادل و تطبیق هرگونه تلاش تبلیغاتی با واقعیت‌های عامه مردم ، حائز اهمیت است چون به‌جای بمباران کردن مشتریان با فروش رویکردی جدید درزمانی که اولویت‌ها تغییر یافته است،اتخاذ کنند.

در زمان‌هایی مانند بحران همه‌گیر اخیر، برندها باید محتوای آنلاین خود را تنظیم کنند تا منابع مفیدی را در اختیار مردم قرار دهند. این‌ موارد می‌توانند اخبار و اطلاعات به‌روز و دارای اهمیت فوری، پادکست یا وبینارها باشند. ارتباطات باید درباره ابتکاراتی که برای پاسخ به یک بحران در نظر گرفته‌شده است، شفاف و روشن باشند و موارد ذکر شده قبل از تلاش‌های تبلیغاتی، اولویت‌ها خواهند بود.

راهبردهای خود را به‌سرعت تغییر دهید

در شرایط بحران، ممکن است برندها ملزم به تغییر کل راهبردهای ارتباطی خود و تغییر روابط عمومی و تلاش‌های دیجیتال باشند. انطباق‌پذیری و انعطاف‌پذیری برای مشاغل در مواقع دشوار، به‌ویژه در یک محیط آنلاین، به‌منظور ماندن بیشتر از رقبا و حفظ اعتماد مشتریان اساسی است.

در یک‌ چشم انداز آنلاین که به‌طور مداوم در حال تحول است، برندها باید به‌طور مداوم بر محیط و تاثیرات ارتباطات بازاریابی آنها بر مشتریان نظارت داشته باشند و برای انطباق و بهبود روش خود آماده باشند.

به‌عنوان‌مثال ، ممکن است راهبردهایی که در زمان خانه‌نشینی کامل کارگشا بودند در زمان کاهش محدودیت‌ها کاربردی نباشند. آماده بودن، سرعت و اقدام متفکرانه می‌تواند تفاوت بین موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت را بیان کند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

1 × پنج =