خبر خوب؛ اقدام سازمان بیمه سلامت برای “تله مدیسین”

خبر خوب؛ اقدام سازمان بیمه سلامت برای “تله مدیسین”

زمان انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۲۰:۴۰

رضایی تهیه بسته های مشوق های بیمه ای و آموزش همگانی از طریق رسانه ها و افزایش سواد سلامت را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: تشکیل شورای فنی سازمان از دیگر اقدامات ضروری است تا سازمان دچار تعدد و ناهمسو بودن قوانین ابلاغی در حوزه فنی نباشد که اقدامات مهمی در این زمینه در حال انجام است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مهمترین برنامه های این حوزه را تشریح کرد و گفت: فراهم شدن زیرساخت های الکترونیک، اجرای نظام ارجاع، خرید راهبردی، تدوین و اجرای پروتکل های بیمه ای و تشکیل شورای فنی سازمان از اولویت های اصلی این معاونت است.

به گزارش اخبار خوب به نقل از ایسنا، مهدی رضایی به برنامه های در دست اجرا در حوزه معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم که به عنوان اولویت اول و کلیدی این حوزه محسوب می شود، فراهم شدن زیرساخت خدمات الکترونیک است که از مدت ها قبل در سازمان شروع شده و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که تا پایان دولت بتواند به نتیجه مطلوب دست یابد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین برنامه نسخه نویسی و استحقاق سنجی از دیگر اقداماتی است که سعی خواهیم کرد شتاب بیشتری به آن دهیم.

وی با اشاره به اینکه نظام ارجاع یکی از ضروری ترین اقداماتی است که لازم است در حوزه سلامت به آن توجه شود تا بتوانیم به صورت سیستماتیک و بدون کاهش خدمات، هزینه ها را مدیریت کنیم، افزود: بدون تردید یکی از دستاوردهای این برنامه کنترل هزینه های حوزه سلامت خواهد بود. در این راستا در حوزه روستایی با همکاری وزارت بهداشت اقداماتی در حال انجام است. همچنین برنامه ریزی برای اجرای این اقدام در فازهای اولیه در حوزه شهری از سیاست های سازمان است تا شرایط اجرای نظام ارجاع که در نهایت باعث اجرای برنامه پزشک خانواده خواهد شد را به درستی پیش ببریم.

رضایی در خصوص خرید راهبردی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد بر اساس منویات مدیر عامل سازمان به این موضوع ورود کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی همچنین به تدوین و اجرای پروتکل های بیمه ای اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با حوزه آموزشی وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای تخصصی برنامه های مشترکی انجام شده تا بتوانیم پروتکل های اجرایی و عملیاتی را تدوین و با استفاده از جایگاه آموزشی در کشور، این اقدام را برای ارائه خدمت به درستی به نتیجه برسانیم.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: با توجه به شرایط روز و آینده نگری، بیمه سلامت نباید از قافله عقب بماند لذا در این راستا چارچوب و بسته های خدمتی تدوین می کنیم؛ به عنوان مثال در حوزه تخصصی سازمان تلاش می کنیم که بحث تله مدیسین را پیش ببریم که اقدامات مهمی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی به افزایش کیفیت دریافت خدمات اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم که رضایت بیمه شدگان از مراکز ارائه دهنده خدمت را بسنجیم که این اقدام در حوزه مدیریت نظارت سازمان با همکاری واحد آی تی در حال برنامه ریزی و انجام است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

یازده + 4 =