خبر خوب؛ آموزش ۱۰هزار شاغل گردشگری در ۶ ماه اول سال

خبر خوب؛ آموزش ۱۰هزار شاغل گردشگری در ۶ ماه اول سال

زمان انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۸:۴۱

شفیعی بیان کرد: آموزش نیروی انسانی ضامن ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و در نتیجه افزایش جایگاه و رتبه گردشگری کشورمان در رتبه‌بندی کشورهای صاحب عنوان در حوزه گردشگری خواهد بود؛ از همین رو توانمندسازی نیروی انسانی با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو اولویت‌های اصلی امسال به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری از آموزش ۱۰هزار نفر از شاغلان گردشگری در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش اخبار خوب به نقل از ایسنا، زاهد شفیعی با اشاره به دستاوردهای پروژه‌ «توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه‌ گردشگری» یادآور شد: آموزش و تربیت نیروی انسانی شاغل، مورد نیاز و مرتبط با صنعت گردشگری به طور مستمر جزو سیاست‌های اصلی دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بوده است، لیکن به دنبال بررسی‌ها و ارزیابی‌های مستمر بر تقویت مهارتی و آموزشی این نیروها، توجه و تمرکز بیشتری شده است و پس از نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های آموزشی استان‌ها، برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام گرفته تا این موضوع به عنوان پروژه توانمندسازی، تعریف شود و مورد تعقیب قرار گیرد.

او اضافه کرد: در حقیقت هدف و ماموریت این پروژه ارتقای سطح دانش، آموزش و مهارت منابع انسانی شاغل و مورد نیاز صنعت گردشگری است و با پیشبرد آن بر تقویت‌ بنیان‌های علمی، رفتاری، اقتصادی و فکری مخاطبان تاکید می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خروجی‌ها و دستاوردهای اجرای این پروژه از نوع کیفی و کمی و بر مبنای استراتژی‌های توسعه منابع انسانی بوده است، افزود: درمجموع در نیمه سال اول سال ۹۹، نزدیک به ۱۰ هزار نفر از ذی‌نفعان و شاغلان صنعت گردشگری استان‌های سیویک‌گانه کشور از آموزش‌های هفده‌گانه ارائه شده در قالب طرح توانمندسازی بهره مند شده‌اند.

شفیعی گفت: این دوره‌ها شامل «آموزش عوامل و دست‌اندکاران اقامتگاه‌های بومگردی»، «آموزش مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری»، «آموزش بلدهای محلی»، «آموزش مدیریت اکوتوریستم و توسعه‌ پایدار»، «آموزش عوامل اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا»، «آموزش آداب معاشرت و رفتار حرفه‌ای در گردشگری»، «آموزش کاربرد فناوری‌های نوین در گردشگری»، «آموزش مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری»، «آموزش تشریفات برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی»، «آموزش مدیریت مالی برای تاسیسات گردشگری»، «آشنایی با مبانی و ارکان گردشگری سلامت»، «آموزش اصول و آداب پذیرایی» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری ایرانگردی و جهانگردی» بوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری ادامه داد: ۱۰ استان اول از لحاظ تعداد فراگیران و تنوع دوره‌های آموزشی در این پروژه به ترتیب خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، هرمزگان، گلستان، یزد، کرمان، فارس، زنجان و همدان بود.

او افزود: در این دوره‌ها افرادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، شهرداران، فروشندگان سوغات و صنایع‌دستی، راهنمایان محلی و سراسری، مدیران واحدهای اقامتی و پذیرایی شهری و بین‌راهی، کادر پلیس، نیروهای امدادرسان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر (شاغل در دستگاه‌ها و ادارات گوناگون) به عنوان تصمیم‌گیرندگان، معتمدین محلی و مرتبطین و ذینفعان این صنعت، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فراگرفتند.  

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

19 + شش =