پروتئین زیاد خوب یا بد؟

پروتئین زیاد خوب یا بد؟

زمان انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۲:۰۰

سوال: من در حدود ۱۹۰  گرم پروتئین در روز مصرف می کنم و واقعاً می خواهم حدود ۱۰ پوند عضله اضافه نمایم به این دلیل پروتئین بیش از حد مصرف می کنم آیا این مقدار برای اندازه من مناسب است؟ وزن من ۱۸۳ پوند و سعی می کنم در حدود۵ – ۶  وعده های غذا در روز بخورم. ممنون از پاسخ گویی شما

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از بهداشت نیوز، پاسخ داده شده توسط دکتر فتحی:
همانطور که خوردن بیش از حد هر چیزی می تواند برخی از عوارض جانبی داشته باشند قطعاً پروتئین نیز از این قاعده مستثنی نیست خوردن بیش از حد پروتئین بر کلیه بسیار فشار وارد کرده زیرا سعی می کند کتون تولید شده توسط تجزیه پروتئین را از بین ببرد و کلیه های ما برای زنده نگه داشتن ما حیاتی هستند ما قطعاً نمی خواهیم به آنها استرس بیش از نیاز وارد کنیم اما چقدر پروتئین بیش از حد است؟ و چه سطح برای مصرف بهینه پروتئین است مقدار پروتئین مورد نیاز بدن واقعاً بستگی به فرد دارد توصیه می شود روزانه مقدار مجاز (RDA) برای پروتئین ۰٫۳۶ گرم در هر پوند از وزن بدن است بنابراین در ۱۸۳ پوند تقریباً ۶۵-۷۵ گرم پروتئین در هر روز است این است که چقدر پروتئین برای بدن شما جهت حفظ عملکردهای اساسی آن توصیه می شود برخی از این توابع عبارتند از:
ارائه بلوک های ساختمان برای عضله، استخوان، بافت همبند و مو.
سنتز هورمون و آنزیم.
حفظ تعادل مایعات.
تعمیر آسیب به بدن از طریق لخته شدن خون و بافت اسکار.
هنگام تمرین های قدرتی، بدن وارد حالت آنابولیک می شود که در آن بافت های بدن برای دست آوردن مواد و انرژی برای تعمیر و نگهداری و رشد در یک حالت بسیار فعال هستند از این رو نیاز به یک مصرف مقدار بیشتری از پروتئین می باشد.
این مهم است که توجه داشته باشید که این افزایش به پروتئین محدود نمی شود نیاز به افزایش در تمام مواد مغذی ضروری برای انجام بهینه حالت آنابولیک می باشد به همین دلیل خوردن وعده های غذایی متراکم مواد مغذی متعادل در طول روز ضروری است.
بنابراین مقدار پروتئین که شما نیاز به مصرف دارید بستگی به نوع تمرین شما دارد مرجع مشترک برای افراد فعال ۱ گرم در هر پوند از وزن بدن است اما دوباره این یک ادعا است پیدا کردن مقدار بهینه برای بدن شما بر اساس تمرین های شما واقعاً نیاز به برخی از آزمایش ها دارد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*