رژیم غذایی سالم برای طول عمر

رژیم غذایی سالم برای طول عمر

زمان انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ - ۲۲:۰۸

پژوهشگران دانشگاه بین المللی اکیناوا ، دانشگاه هاوایی ، مرکز پزشکی کواکینی ، و دانشگاه مولیسه  در یک بررسی مروری به بررسی تاثیرات رژیم غذایی اکیناوایی در افزایش طول عمر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب تغییرات در رژیم غذایی بویژه کاهش دریافت کالری به میزان ۳۰-۴۰ درصد در روز منجر به کاهش استرس اکسیدواتیو، بیماری ها و در نتیجه کندشدن فرآیند پیری می شود.

رژیم های غذایی مطرح در حوزه افزایش طول عمر شامل رژیم مدیترانه ای، اکیناوایی هستند.این رژیمهای غذایی به میزان زیادی شامل صیفی جات، سبزیجات، حبوبات (بنشن)، و غذاهای دریایی هستند.

رژیم غذایی اکیناوایی به میزان بسیار زیادی دارای مولفه های دریایی و فیتو، کربوهیدرات های فرآوری نشده، سطح متوسط پروتیئن با تاکید بر سبزیجات/صیفی جات/ بنشن (سیب زمینی شیرین؛ صیفی جات سبز و زرد؛ غذاهای سویایی؛ گیاهان دارویی)، ماهی، گوشت بدون چربی، و چربی های سالم (سرشار از امگا۳، سطح بالای چربی های اشباع نشده، سطح بسیار نازل چربی های اشباع شده)، میوه، چاشنی و ادویه های دارویی، چای سبز (جاسمین)، فعالیت بدنی متوسط به بالای روزانه، و تا جای ممکن اجتناب از مصرف الکل و تنباکو است که از نظر داروشناسی ارزشمند و مهمند.

مولفه های موجود در رژیم غذایی اکیناوایی به میزان بالایی در فرآیندهای ضدپیری پیام دهی انسولین و مسیرهای ضدالتهابی تاثیر مثبت دارند. همچنین مصرف چربی های سالم افزون بر کاهش التهاب، منجر به بهبود سطح کلسترول (کاهش LDL و افزایش HDL) می شود. چنین رژیمی به طور کلی منجر به کاهش بیماری و کاهش سرعت روند پیری در افراد شده و نقش مهمی در طول عمر دارد.

منبع https://doi.org/10.1016/j.mad.2014.01.002

مترجم دکتر امیر محمد شهسوارانی

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

ده + بیست =