تغذیه خوب و بد برای فشارخون

تغذیه خوب و بد برای فشارخون

زمان انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۰:۰۰

فشارخون بالا یکی از بیماری های شایع قرن اخیر به دنبال زندگی مدرن و ماشینی است که خطر بیماری های قلبی، عروقی و سکته مغزی و قلبی و مرگ را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب افرادی که از بیماری فشارخون رنج می برند باید رژیم غذایی سالم و مناسب مصرف کنند تا از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته ها و مرگ پیشگیری کنند.

مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند سبزیجات، میوه ها و دانه ها پایه و اساس هر رژیم غذایی سالم هستند.

موادغذایی که فشارتان را مثل دارو تنطیم می کند

غذاهای حاوی پتاسیم بالا یکی از لازمه های رژیم غذایی در افراد مبتلا به فشارخون بالا است و اگر شما در زمره آن دسته از افرادی هستید که بیماری فشار خون دارند حتما در برنامه غذایی خود غذاهای حاوی پتاسیم مانند موز، خربزه و آووکادو را بگنجانید زیرا پتاسیم اثر سدیم یا به عبارتی نمک را کم کرده و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

معجزه امگا ٣ در کاهش فشار خون

امگا ٣ ماده غذایی بسیار مفید و موثر در کاهش فشار خون است این ماده در مواد غذایی مانند دانه های کتان، گوشت گاو، ماهی قزل آل غنی از اسیدهای امگا ٣ هستند و در صورتی که مبتلا به فشارخون بالا هستید مصرف این موادغذایی حاوی امگا ٣ را ف راموش نکنید.

شکلات خوراکی محبوبی که فشارخونتان را کم می کند

شکلات تلخ که حاوی حداقل ۲۰۰ میلی گرم فنول کاکائو باشد به عنوان یک ماده غذایی مفید و موثر در کاهش فشار خون شناخته می شود و به عنوان یک خوراکی محبوب بر خلاف باور بسیاری که شکلات را برای خود مضر می دانند شکلات تلخ در بسیاری بیماری ها مانند فشارخون مفید است.

نمک را از سر سفره تان بردارید

غذاهای کم سدیم یا به عبارتی کم نمک یکی از لازمه های رژیم غذایی در افراد میتلا به فشارخون بالا است و کسانی که از این بیماری رنج می برند نباید در روز بیش از ۱۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم نمک مصرف کنند زیرا استفاده بیش از این مقدار نمک خطر افزایش خون را به دنبال دارد.

غذاهای کنسروی فشارخونتان را بالا می برد

کسانی که از فشارخون بالا رنج می برند باید برخی موادغذایی را از رژیم خود حذف کنند برخی مواد غذایی به دلیل افزودنی و نمک بالا برای مبتلایان به فشارخون مانند سم بوده و برای آن ها خطرناک است .

برخی موادغذایی مانند زیتون، غذاهای کنسرو شده، غذاهای فرآوری شده با نمک بالا، ترشی ها و غذاهای نمک سود عامل افزایش فشارخون محسوب شده و باید از مصرف آن ها در رژیم غذایی اجتناب کنید.

چای و قهوه با فشارتان بازی می کند

کافئین ماده ای است که مصرف بیش از حد آن می تواند باعث افزایش فشار خون شود برخی افراد اعتیاد به مصرف قهوه و چای به میزان زیاد دارند و این عادت برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است .

سمی که مرگ را خبر می کند

الکل یکی از مواد بسیار مضر است که حرکت خون در شریان ها را مختل می کند و م تواند فشار خون را افزایش دهد و تهدید کننده بزرگ برای سلامت بدن و جان افراد محسوب می شود.

اگر فشارخونتان بالاست این گوشت ها را نخورید

چربی های ترانس و چربی های امگا ۶ در افزایش فشار خون موثر هستند و به همین از مصرف غذاهای بسته بندی شده و گوشت های آماده در سوپرمارکت ما مانند همبرگرها و ساندویج ها اجتناب کنید زیرا باعث افزایش التهاب در بدن و فشار خون می شود.

غذاهای شیرین ممنوع

شکر و قند عامل ابتلا به بسیاری بیماری ها مانند دیابت و چاقی محسوب مصرف قند بالا در رژیم غذایی با فشار خون بالا ارتباط مستقیم دارد به همین دلیل از مصرف موادغذایی حاوی شکر و قند بالا مانند شیرینی ها چرب خودداری کنید.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*