امیدبخشی به مدارس و اجرای نظام مدرسه‌محوری

امیدبخشی به مدارس و اجرای نظام مدرسه‌محوری

زمان انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۳

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقرار نظام سنجش کیفیت مدارس، ارتقای حرفه‌ای مدیران و انتخاب و انتصاب آن‌ها گفت: در قالب طرح انتخاب و انتصاب مدیران تفویض اختیار به مدارس را دنبال می‌کنیم و مشارکت معلمان در تصمیم‌سازی‌ها را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار دو ساعت از برنامه هفتگی مدارس را در اختیار معلمان و مربیان پرورشی قرار دادیم تا انعطاف لازم برای انطباق آموزش‌های بومی و سایر مطالب مورد نیاز دانش‌آموزان فراهم شود، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های پایه در زمینه‌های مختلف آغاز شده و در سال تحصیلی جاری در ۵۰۰۰ مدرسه متوسطه اول و برای ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره‌های کوتاه مدت مهارت‌آموزی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از ایسنا، سیدمحمد بطحائی در همایش تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با مدرسه‌محوری که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه جمع حاضر منتخبی از پیشکسوتان آموزش و پرورش، معلمان برگزیده استان، منتخبی از دانشجو معلمان و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: در سالی که مزین به رونق تولید شده، طرح‌های مختلفی را در آموزش و پرورش در دست اجرا داریم.

وی افزود: به نمایندگی از ۹۴۰ نفر از فرهنگیان و ۷۰۰ هزار پیشکسوت، گوشه‌ای از فعالیت‌های معلمان را اعلام می‌کنم که از جمله آن‌ها می‌توان به امیدبخشی به مدارس و اجرای نظام مدرسه‌محوری اشاره کرد.

بطحائی ادامه داد: در همین راستا دو نفر از اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از جامعه معلمان انتخاب شدند و سه نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش نیز با رأی‌گیری در جامعه معلمان و از میان ۱۲۰۰ فرد واجد شرایط برگزیده شدند.

بطحائی با بیان اینکه از مرداد ۹۷ میز خدمت برای پاسخگویی فرهنگیان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: آموزش و گسترش مهارت‌های فردی در قالب برنامه‌های پرورشی نیز در حال انجام است تا مواردی چون کتاب‌خوانی، حقوق شهروندی، محیط زیست و تهدیدات فضای مجازی آموزش داده شود و بتوانیم سهم خودمان را در این بخش‌ها ایفا کنیم.

وی افزود: شادابی، نشاط و امید به آینده به کرات از سوی رئیس جمهور و مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است. موضوع شادابی و نشاط باید اشاعه یابد و محتوای آموزش محض خسته‌کننده جای خود را به محتوای به روز و متناسب با نیاز دانش‌آموزان بدهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی اتاق بازی و یادگیری در ۱۰۰۰ مدرسه در سال ۹۷ گفت: دانش‌آموزان ابتدایی در این مدارس به همراه وسایل بازی دروس خود را فرا می‌گیرند.

بطحائی ادامه داد: طرح حیاط پویا از سه تا چهار سال قبل نیز شروع شده و با سرعت در حال پیگیری است. در این طرح کف حیاط مدرسه و راهروها نقاشی‌هایی ترسیم می‌شود و دانش‌آموزان روی این نقاشی‌ها حرکت بدنی انجام می‌دهند و ورزش و نرمش می‌کنند. یک شبکه ملی به عنوان «سینا» نیز راه‌اندازی کردیم که مرحله اول آن اجرایی شده است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

7 + بیست =